Monday, April 24, 2017

Takdir Untuk Aku (formerly known as Bisakah) released!

TAKDIR UNTUK AKU (a.k.a Bisakah) 

Salam alaik.  Satu perkataan aje. Alhamdulillah.  Itu yang hati saya bisikkan sebaik saja saya siapkan kisah ini setelah lebih lima tahun.  Lima tahun itu bukan masa yang singkat.  Bila saya toleh belakang, dah begitu banyak watak-watak yang lahir biarpun Ziyad dan Teratai Nur mendahului.  

Pada yang mengikut kisah mini novel Ku Ingin Milikimu, Kerana Sekali cinta, Untuk Dia dan Subhanallah, Aku Mencintainya (yg saya cetak semua dalam Ayat-Ayat Cinta Bercerita), kisah mereka ada sikit dalam Subhanallah Aku Mencintainya.  Tapi, jangan risau. Pembacaan kalian tak akan terganggu biarpun tak baca kisah dalam buku itu. 


Nama mereka sekali lagi saya hangatkan dua tahun lalu bila Seseorang Untuk Aku terbit. Kini, saya tamatkan kisah mereka. Pada yang pernah baca dan sedang merindui, pada yang setia menanti... ini untuk kalian setelah lebih lima tahun.  Pada yang tercari-cari akan watak-watak ini, ini juga untuk kalian.  

Penerbit Karyaseni bawakan khas secara ekslusif di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2017 yang akan berlangsung pada 26 April hingga 7 Mei 2017 di Bilik Johor, Melaka dan Kelantan di PWTC. Jadi yang terawal milikinya.  Akan ada di kedai buku seluruh negara dan belian atas talian pada 1 Julai 2017.  Jumpa saya di sana pada 7 Mei 2017 (Ahad ) daripada jam 10 pagi.  Ianya satu nafas baru yang saya bawakan.  Moga ianya membawa kebaikan buat kita semua. Insyaallah.    

***

TAKDIR UNTUK AKU 
"Kerana yang beriman itu, wajib percaya akan takdir dan ketentuan." 

UJIAN itu hadir dalam pelbagai rupa dan pada Ziyad, ianya hadir dalam bentuk manusia.Teratai Nur menggoncang seluruh tenangnya. Sikap buaya darat itu terhenti angkara egoyang terpenjara bila Teratai Nur menolak. Sangkanya, ini pertemuan pertama mereka biarpundia yakin, mereka ada sejarah bersama. 



“Sejauh mana kisah kita, Nur? Sampaikan Nur lari daripada saya? Sejauh mana sayapernah heret Nur dulu? Sampai ke bilik ke?” - Ahmad Ziyad



“Tak… kita memang tak ada apa-apa. Saya tak pernah kenal awak dan awak juga sama…”- Teratai Nur 



Sepintar mana Teratai Nur menafi, kenyataan tak mudah dibohongi. Dialah orang itu. Yangpernah dimaki oleh lelaki segak berunifom putih dulu. 



“Aku benci kau dulu sebab kau sampah masyarakat tapi kenapa hari ini kau muncul jadiorang berbeza sedangkan kau adalah yang serupa?” - Ahmad Ziyad 



“Maaf kalau saya betulkan kata-kata awak, Encik Ziyad. Saya ni bekas. Bekas!” - TerataiNur



Teratai Nur terus menafi tapi Ziyad tegas dengan perasaan sendiri. Mereka bersama.Bahagia. Tapi, bukan untuk selamanya bila kesilapan yang pernah Ziyad lakukan, mencelah.Antara permintaan ibu kandung, adik tiri dan suami… Teratai Nur kembali tercampak dilorong yang lebih gelap. Bukan kehendaknya. Tapi, bila kepercayaan seorang lelaki yangpernah berjanji untuk menjaganya sepenuh hati lebur, dia rasa dirinya dikhianati. 



“Siapalah yang nak terima orang macam Nur ni dengan ikhlas. Semua orang buatbersebab. Abang terima Nur kenapa pulak?” – Teratai Nur



"Sebab aku sayang kau! Aku cintakan kau!” - Ahmad Ziyad



Kerana perjalanan takdir itu bukan ada di hujung jari manusia, Teratai Nur bangkit walautangan lain yang menariknya untuk kembali berdiri. 



“Abang sudi jaga Atai…” - Taufiq



“Saya serahkan hidup saya pada abang…” - Teratai Nur



Dia mahu melangkah ke depan, di mana Taufiq menanti. Namun, bila dia toleh kebelakang… Ziyad sedang menahannya daripada pergi. Akhirnya, Teratai Nur akur… ini adalah takdir untuk dia. 




Harga : SM RM26 / SS RM29

10 comments:

  1. lama menunggu kisah atai ni... alhamdulillah, insyaAllah akan dapatkan di pbakl soon.

    ReplyDelete
  2. Woaaaaaaaa.....!!!!!!!
    tak sabar nak belek manja buku ni (tepuk tangan lompat tinggi-tinggi)

    ReplyDelete
  3. Tahniah RM utk keluaran yg dah lama kak tunggu...pasti akan jadi koleksi kak mcm biasa...
    ~ AAR

    ReplyDelete
  4. TAHNIAH AKAK RM...AKHIRNYE LAME MENUNGGU,TELAH TIBA...AKAN DPTKAN...KIPIDAP SIS CITE YG LBH KEBABOOMMM!!!!!!

    ReplyDelete
  5. tahniah. buku yang ditunggu kini tiba.

    ReplyDelete
  6. Tunggu buku sampai je ni... tqvm k. RM...

    ReplyDelete
  7. Bisakah? Bisakah? Akhirnya RM!! Berpenghujung penantian ini... Takdirnya di saat emosi gundah.. jiwa nanar ia muncul.. tapi... bisakah ianya terkesan di hati setelah 5 tahun meladeni? Duhai hati, seharusnya ini takdir buat sekepingmu..

    Heee... heee... tahniah! tahniah! RM.. wink wink
    ~~RL~~

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah...dapat grab last day Pbakl...tak sabar nk selusuri kisah Ziyad dan Teratai Nur...sedap namanya ��

    -Fathi Fathiyah-

    ReplyDelete
  9. sedihnya....call karya seni bulan 7 nanti baru ada penjualan..
    patut semalam cari di MPH x ada..online karya seni pun tak ada..
    sedihnya...
    lama nk tunggu..

    ReplyDelete
  10. Kak Rehan...saya nk order novel ni boleh? Ada stok x?

    ReplyDelete