Thursday, May 02, 2013

Hanya Ingin Kau Cinta 28


BAB 28

KEPALA masih amat berat.  Tapi, bunyi bising telah menyuruh aku memaksa diri aku sedar dan  memasang telinga biarpun mata masih terkatup rapat. 
“Neo... ini tak kena.  Apa  yang kau janji dengan aku?”  soal suara itu.
Jantung aku berdetak hebat.  Suara siapa pula kali ini.  Dalam samar-samar pandangan, aku menangkap satu susuk tubuh lain selain Naim.  Telinga mendengar tapi otak kurang jelas hendak mentafsir. 

“Heh, sejak bila kau kenal aku sorang  yang menepati janji?”  soal Naim keras.
Aku lalok.  Lali.  Sepatutnya kloforom ini sudah hilang kesannya lagi rasanya aku diberi dadah pula tapi dengan kuantiti yang sedikit.  Cukup untuk buat aku pening dan lemah. 
“Kau gila, Neo...  kau janji dengan aku.  Apa semua ni?  Aku lepaskan semuanya sebab  janji kau.  Tapi ini kau buat aku?  Lepas semua aku lakukan untuk kau, kan?”  jerit yang seorang lagi.
Langsung tak aku kenal suaranya kedua-duanya.
“Heh, kau gila atau aku yang gila?  Kau tu lupa daratan.  Tak ingat mana asal usul sampaikan kau boleh pilih perempuan tu daripada  Tuan Bohari?” 
Aku kerutkan kening.  Hati terkejut. 
Sungguh.  Aku berada dalam genggaman Neo sekali lagi.  Nama Bohari berdengung dalam kepala.  Menyirap darah dalam keadaan tubuh yang lemah.
“Kau dah janji Neo... hari tu yang terakhir.  Kenapa lagi kali ni?  Tuan Bohari lepaskan aku pergi.  Dah cukup aku kena pukul hari tu.  Apa lagi yang kau tak puas hati hah, Neo?”  jerit salah seorangnya.
Neo ketawa.  Ketawa dan terus ketawa. 
“Aku nak lihat kau menderita.  Kau ingat kau semudah tu boleh lepas dari kumpulan  kita dan hidup aman damai, dengan perempuan tu?!”  soal Neo kasar.
“Dia tak ada kaitan, Neo... ini hal antara kita.  Tuan Bohari pun lepaskan, kenapa kau tak sudah-sudah nak susahkan aku dari dulu?”  jerit yang seornag lagi pula.
Aku angkat kelopak mata.  Nampak mereka saling mencekak kolar baju.  Rasa hangatnya aura masing-masing. 
“Dia merbahaya.  Dia akan bongkarkan segalanya...” 
“Tak sudah ke dulu kau bunuh keluarga dia, hari ni dia pulak?”  sergah suara itu kuat.
Hati aku terasa kejung mendengarkan kata-kata itu.
“Aku bunuh demi Tuan Bohari bila kau tak boleh nak laksanakan tugas mudah tu!”  tempik Neo nyaring. 
Kelopak mata aku angkat lagi. 
Mereka menjauh.  Yang mana Neo yang masa orang suruhannya itu, aku tidak mampu kenalpasti. 
“Dan bila aku tahu siapa perempuan ni, lagi aku rasa nak dapatkan dia.  Aku nak cerita pada dia macam mana aku rancangkan kemalangan mak bapak dia dulu dan hari ni dia pulak tempah maut sendiri,” tokok Neo.
Lelaki seorang lagi mengeluh.  “Kau gila, Neo.  Tak pernah tak gila!”  jerit dia bagai kehilangan pedoman.
“Kau bunuh aku kalau betul kau tak puas hati.  Tapi, jangan kau apa-apakan dia.  Dia tak ada kaitan.  Dia hanya jalankan tugas dia, Neo... dan aku... aku tak sanggup lagi nak hadap semua ni.  Aku tak nak pilih hidup macam ni.  Aku tak nak jadi hamba kau dengan Tuan Bohari lagi!”  Semakin kuat suara itu menjerit. 
Berdengung telinga aku.  Siapa Bohari dan siapakah dia yang sedang menjerit pada Neo ini?  Hati aku berdebar dan debaran sebegini bukan kerana takut tapi debaran begini adalah setiap kali adanya dia. 
Ya, dia...



AKU BUKA mata.  Terasa wajah direnjis dengan air.  Pipi aku ditepuk perlahan. 
“Naina, bangun.” 
Suara itu aku kenal.  Tapi, mata berat hendak aku buka. 
Serta-merta peristiwa dulu terlayar dalam kepala.  Aku diculik lagi buat kali kedua dan suara itu juga hadir juga.  Aku mahu buka mata dan melihat wajah dia tapi mungkinkah? 
“Naina, bangun...” kejut suara itu lagi.
Dengan susah payah aku angkat kelopak mata.  Dalam samar-samar dan kepedihan menahan pancaran cahaya, aku kembali pejamkan mata. 
Aku nampak Nine.  Nine seperti biasa datang mempertaruhkan nyawa dia untuk aku dan aku mahu menangis.
Tangan diikat kemas.  Mulut juga masih sakit kesan ikatan.  Kaki juga terikat sama.  Kepala pula hanya beralas lantai yang kotor.  Kot luar pula entah ke mana.  Yang ada hanya kemeja putih yang sudah kotor dan terbuka butang yang paling atas. 
“Naina, bangun sayang,” pujuk suara itu lagi.
Kali ini, aku kuatkan hati.  Biarpun pedih, biarpun kepala menyengat, aku gagahkan juga. 
Bila mata aku terbuka separuh, aku nampak Nine dekat depan wajah.  Dia senyum.
“Nine...”  seru aku lemah.
Kesan klorofom masih ada di dalam kepala.  Masih di bawah separah sedar biarpun aku nampak Nine di depan mata.
“Are you okay?”  soal dia.
Aku menggeleng.  Hendak bertanya, aku sendiri lemah. 
Bila aku angkat kepala dan kembali jatuh, telapak tangan Nine menyambut kepala aku.  Ditarik tubuh aku ke dalam pelukan dia dan diusapnya belakang aku lembut.
“What happened to you?  Kenapa you tinggalkan I dan macam ni jadi keadaan you?” 
Mata kau buntang.  Suara lain, gaya bercakap juga lain.  Aku tolak tubuh itu dengan bahuku kuat. 
Biarpun pedih, aku paksa mata aku terbuka dan dia bukan Nine...
Aku menggeleng. 
Aku terkejut. 
“You buat apa kat sini?  Macam mana you boleh jumpa I?”  soal aku pada Naim.
Dia mengerutkan wajah. 
“I tahu you kena culik.  I follow kereta yang culik you tu,” jawab Naim berbisik bagaikan tak mahu ada yang mendengar.
Tapi, kepala dan otak aku sukar hendak menerima dan mencerna kata-kata Naim.  Rasa pelik. 
“You lie... I ingat...”  Dahi aku berkerut cuba mengingati peristiwa sebelum kejadian ini. 
“I ingat you ada depan hotel masa I ada dalam kereta tu.  You tak ikut I pun...” 
Susah payah aku bersuara tapi Naim hanya tenang.  Langsung tak dicuba untuk membuka ikatan pada kedua-dua belah tangan aku yang terkunci di belakang.
“I memang nak selamatkan you ni, sayang,” pujuk Naim mengelus pipi aku. 
Cermin mata yang ada pada wajahnya dibuka.  Dia duduk bertinggung dan melepaskan wajah aku yang sedari tadi menerima elusannya. 
“I akan cuba kompromi dengan Neo untuk lepaskan you.  I sanggup buat apa saja untuk you , sayang,” ujar Naim lagi.
Aku kerutkan dahi dan mengecilkan pandangan.  Wajah Naim nampak sedikit kabur.  Wajah dan suara itu, bagai semakin dekat dengan aku.  Bagaikan dialah pelakon utama pada kejadian penculikan aku dulu.
“You...”  Aku bersuara lemah.
Tak sempat aku sudahkan soalan, kepala aku jatuh tersandar pada dinding dengan pandangan yang samar-samar dan kian malap namun telinga masih mampu menangkap suara lain yang masuk ke bilik.
“Jangan usik dia!”  bentak seseorang. 
“Neo...” seru Naim takut-takut. 
Kali  ini aku gagahkan diri hendak melihat wajah yang dikatakan Neo. 
“Apa lagi yang kau buat cuba buat ni?” 
“Err... Tuan Bohari,” seru Naim sekali lagi.
Aku tahu dia dalam bahaya. 
“Naim, you bukak ikatan tangan I...  kalau macam ni pergerakan I terbatas,” bisik aku bila Naim  mendekatkan wajah dia ke wajah aku.
Naim hanya senyum dan dia bangun. 
“Lepaskan dia, Naim!”  suruh suara yang dikatakan Bohari tadi. 
“Dia tak salah,” sambung dia semakin keras.
“Tuan Bohari, kalau kata tuan lepaskan dia, saya akan hambakan diri saya pada tuan  untuk selamanya tapi tolong saya, tuan... saya merayu...” 
Aku dengar lagi suara itu merayu-rayu.  Tapi, kenapa Naim di sini. 
Aku paksa angkat kelopak mata.  Bila mata kau benar-benar sedia untuk melihat, aku nampak seorang lelaki sedang melutut di depan seornag lelaki tua.  Ada Naim di sisi mereka. 
Aku cam lelaki itu.  Teringat pada gambar tempoh hari, juga lain.  Bukan dia tapi aku yakin dialah yang dipanggil Bohari.  Wajah kedua-duanya berbeza.  Wajah ini juga. 
“Tu... Tuan... Ben... jamin?”  soal aku lemah. 
Naim memandang.  Neo juga dan aku...
... airmata mengalir laju melihat wajah Neo dengan begitu jelas di mata.  Kabur pandangan tapi kabur dek airmata. 
“Nine?”  tanya aku. 
Nine cuba bangkit dari terus melutut di depan Bohari atau aku kenali dia sebagai Benjamin, tapi sayang dia terlebih dahulu tersungkur di depan aku bila ditendang oleh Naim.
Aku sakit melihat dia sakit tapi aku terluka dengan identity dia yang sebenarnya.  Dia sampai ke sudah menipu dan kini dia adalah Neo?  Dia merancang segalanya?  Dia dalangnya dan dia membunuh umi dan ayah? 
Dia?
“Nine, awak...”  Tak mampu aku sudahkan kata.  Tersekat terus. 
Airmata mengalir. 
Laju.
Naim ketawa. 
“Dia sepatutnya jadi Neo tapi jiwa dia tak sampai untuk jadi Neo.  Dia tak mampu nak bunuh lalat pun, Naina,” sampuk Naim.
Aku ketap bibir.
“Apa maksud you?” 
Aku lihat Nine mengesot cuba mendekati aku tapi lagi sekali perutnya ditendang oleh Naim.  Kuat. 
Dia mengaduh kuat.  Setelah dia bangkit dan cuba melawan, muncul beberapa orang yang berpakaian serba hitam memegang kuat Nine dari terus membalas perbuatan Naim.
“Kau gila, Im... kau gila!”  jerit Nine kuat sambil matanya melilau memandang aku yang tak lepas merenung dia. 
Pedih. 
Naim ketawa.  Bohari diam.  Memandang aku tanpa berkedip.  Dia yang aku lindungi, dia  yang paling kami kehendaki.  Dengan berlainan identiti, kamu ditipu begitu saja. 
Langkah Naim merapati Nine.  Wajah Nine ditepuk kuat.  Bibir Nine yang sudah nampak merah ditekan kuat hingga wajah itu menyeringai menahan pedih.
“Kalau kau tak nak aku apa-apakan, Naina... kau diam je, Nine... bagi aku uruskan apa yang telah daddy dan aku sendiri mulakan,” bisik Naim tapi masih mampu aku dengari.
Sekali lagi aku terpaku.  Daddy? 
“Apa you cakap, Naim?”  soal aku lemah. 
Naim memandang.  Dia mendekati aku pula.  Bertinggung di depan aku dan melabuhkan bibirnya tepat ke atas mulut aku  yang juga sedikit luka. 
Nine menjerit kuat. 
“Celaka kau, Neo... aku bunuh kau kalau kau sentuh dia lagi.  Aku tak teragak-agak nak lakukan pembunuhan buat kali pertama dan terakhir!”  jerit Nine sekuat hatinya.
Airmata aku mengalir.  Bukan kerana dicium oleh Naim tapi terkejut bila di depan aku ini dan selama ini adalah Neo dan juga Bohari, adalah bapanya. 
Nine...
Kenapa semua ni terjadi dan semakin sukar hendak aku leraikan kemelut ini?  Nine bersubahat selama ini.  Dia penjenayah dan bagaimana aku jatuh cinta pada seorang penjenayah besar seperti dia. 
Sumpah seranah Nine pada Neo atau Naim sudah tak mampu aku terima sebagai kata-kata yang hendak melindungi aku.  Segalanya melukakan.  Hati dan jiwa aku cedera parah.
Naim menolak pipi aku kasar, memaksa aku menatap Nine yang sudah melutut dengan kedua-dua belah tangan dikilas ke belakang.
“Kenapa?  Kau nak tengok aku buat lebih dari tu dan depan kau?”  soal Naim gila.
Aku diam.  Memejam mata rapat-rapat, menanti saat diri diperlakukan seperti binatang oleh Naim.
“Jangan Neo... aku sumpah aku bunuh kau depan daddy kau!”  jerit Nine kuat dan menggelepur cuba melepaskan pegangan. 
Naim hanya ketawa mendengarkan kata-kata Nine.  Sekali direntap kemeja aku rabak.  Mujur ada sehelai baju tanpa lengan di dalam yang masih melindungi.  Namun, bahu  yang putih bersih terdedah pada pandangan mata mereka. 
Aku pejamkan mata lagi bersama gigi yang aku ketap hebat.  Bila Naim cuba mencium aku sekali lagi, wajah itu aku hantuk kepala aku pada kepalanya.
Naim mengaduh dan dia terduduk ke belakang.  Entah bila Nine terlepas dari pegangan orang suruhan Naim, dia meluru menerkam Naim yang sedang separuh terbaring.
Ditumbuknya muka Naim bertubi-tubi.  Buku limanya lekat dengan darah merah biarpun ada yang menghalang tapi Nine bagai kerasukan.  Matanya merah.  Airmatanya meleleh. 
Biarpun ada muncung pistol diacu, dia tetap begitu.  Tak sedar, Nine menarik sebilah pisau dari tepi kakinya dan diangkat tinggi hendak dibenamkan  pada dada Naim.
“Nine!!!”  jerit aku menghalang perbuatan dia.
“Nine, berhenti... tengok belakang!”  jerit Bohari pula.
Tingkah Nine mati.  Dia kalih pada aku yang juga diacu dengan muncung pistol. 
Dia mengeluh dan perlahan-lahan bangkit dari tubuh Naim dan mengesot mendekati aku. 
Ditepisnya muncul pistol tersebut dan terus saja dia memaut tubuh aku ke dalam pelukan dia kemas.  Kepala aku dikucup lama.  Aku rasa titisan airmata mengenai wajah aku. 
“Maafkan saya, Naina... saya buat awak menderita,” bisik dia dan pelukan kian kemas.
Aku kelu dan kaku.  Entah apa lagi yang mampu aku katakan pada dia saat ini.  Mata aku merenung Naim yang bangkit dibantu oleh Bohari dan juga beberapa orang suruhan dia yang lain.
“Maafkan saya, Naina... awak tak patut ada di sini,” bisik Nine lagi.
Daun pintu terkatup rapat.  Kelibat Naim, Bohari dan orang-orangnya hilang.  Kini, hanya ada aku, Nine dan kesepian. 
Padanlah kali lepas, dia begitu mudah menjejaki aku bila aku diculik.  Semudah itu Neo melepaskan dia.  Tersasar tembakan di persidangan dulu.  Hanya terkena bahu kerana aku yakin, pembunuh itu pasti tidak tersasar. 
“Kenapa buat saya macam ni?”  Akhirnya, terbit juga soalan dalam kepayahan lidah aku menuturkan kata.
“Maafkan saya, Naina...”  pinta dia lagi.
“Maafkan saya... maafkan saya.” 
Tak henti-henti ucapan maaf itu keluar daripada mulut Nine.  Tapi aku, mampukah memaafkan dia begitu saja setelah apa  yang aku lalui dan dia lakukan?  

~~> bersambung

RM : oh apakah pengakhiran mereka... jeng jeng jeng... (muzik debar masuk)

23 comments:

  1. ade salah ckit ejaan..chloroform=klorofom he
    tp cter tetap gempaq..next n3 pls .. @.@
    tq penulis

    ReplyDelete
  2. haihhh xtdo ak mlm ni dup tringtkn next entri huhu,. jgnla pisahkan hero ngan heroin cik writer keke,.

    ReplyDelete
  3. this is stressful kak rehan. T^T cepat sambung :D

    ReplyDelete
  4. Terjawab sudah siapa neo..lega rasa

    ReplyDelete
  5. woww RM yg pemalu masa jumpa kat PBKL..siap tutup muka dgn tudung gituu..betoi la stressnya n3 kali ni, good job idea lain dari yg lain...nxt n3 bg cool sikit ye.

    ReplyDelete
  6. kesian nine..dy terpaksa..
    naina n nine mesti bsame tau kak RM..
    jangan pisahkan mereka.
    ~ love u kak RM ~

    ReplyDelete
  7. Aduh kak...jgn buat nine n naina mcm tu.ckplah diorg mnderita kak..org dh agak naim tu neo.sbb 1st kena culik tu neo tau suma yg nine nak

    ReplyDelete
  8. RM mmg mendera la..tp i likeeee...bgimana perakhiran cinta mereka?

    ReplyDelete
  9. tiba2 kan nine tu rupanya perisik...xde la naina bengang sgt...hehehe

    #saje nk sedapkan ati#

    ReplyDelete
  10. Hu.hu pedih dan kuciwa inikah pengakhiran cinta mereka.oh tidakkkkkkk.tlg RM ........

    ReplyDelete
  11. cpt la pasukan keselamatan tngkap si neo n bapak dia tu..jahat sgt..hmm apa nk buat dgn nine ek..nk kena hukum gak ni sbb buat naina terluka..

    ReplyDelete
  12. isk..isk..takut tul nak bace..takut meleleh ayaq mata..sob..sob..

    ReplyDelete
  13. hah! mendebarkan. puas hati coz dh tau smuanya. Bru tau keja dia org rupanya sludup senjata. Bagaiman akhiran cinta meka RM?

    ReplyDelete
  14. Best, lain dari yang lain. Keep up the good work! Thanks cik Author! Nak lagi...

    ReplyDelete
  15. aduss..sayang beno2 nine kat Naina yerk..Naina, jgan kau duatai lagi cinta Nine tu.
    n ada salah ejaan aku jadi kau.

    >>k<<

    ReplyDelete
  16. punyalah nak fahamkan cerita, setiap ayat diulang berkali2... ohmai!!... tragis!!..

    ReplyDelete
  17. jangan pisahkan nine dengan naina RM...pls. Semoga cinta naina cukup kuat untuk menerima nine.
    Ari tu say pun nampak ade writer tutup muka. itu RM
    nak jugak jumpa tapi anak saya dah meragam tak dapek nak tunggu lama.

    ReplyDelete
  18. Bglh n3 baru.....
    Makin best ni. Hihihi

    ReplyDelete
  19. well done k.rehan..love it...nxt entry pleaseeee....nk hepy ending between nine n naina:)

    ReplyDelete
  20. Alahai akak...
    Sedehnye....
    Apa pengakhiranye ek???
    Jenfjengjeng??¿¿

    ReplyDelete
  21. walaweh..... terkojat den dpt tau abg nine gua a.k.a neo..... best gila entry nie hahhaha :)

    ReplyDelete