Thursday, December 31, 2015

Erti Kaseh (Kompilasi Cerpen Edisi Khas-Terhad)



Dan, ini satu lagi.  Edisi terhad 1000 cetakan katanya.  Ianya hanya sebuah cerpen daripada saya tapi insyaallah, a very powerful one.  Panjang jugak sebenarnya.  Pada yang berminat, boleh order mengikut cara di bawah, ya? Boleh layan Hanna dan Saif dalam I Stalk Your Status.  Haaa baru tahu, saya pun ada jugak stalk2 orang.  Hiks.  

Monday, December 28, 2015

#HURT released! :)

Salam alaik.  Alhamdulillah.  #HURT yang dulunya ending melukakan, saya sambung menjadikan ianya sebuah novel.  Insyaallah, keluaran Penulisan2u Januari 2016.  Kisah Raqib dan Aatiq.  Tiada kisah yang mencairkan.  Tiada sayang-abang segala.  Ianya hanya saya-awak antara Raqib-Aatiq-Shafiq dan soal mendidik hati.  Saya tulis demi reflek diri sendiri.  Jangan baca lompat. Nanti sesat.  Akhir kata, terima kasih atas sokongan.  

Wednesday, April 29, 2015

Seseorang Untuk Aku, Released!!!

Seseorang Untuk Aku



Harga Semenanjung RM25.00
Harga Sabah/Sarawak RM28.00
Diskaun RM5 bagi pembelian di PBAKL sekarang. 

Thursday, April 16, 2015

Encik Sederhana 6

BAB 6

KAKINYA mendekati mak dan abah yang sedang bersembang di ruang rehat.  Terus dilabuhkan duduk dekat dengan mak.  Dilentokkan kepala pada bahu mak.  Argh… selesanya.  Mata terpejam rapat. 

Seseorang Untuk Aku 8

"Genggam!  Dan, jangan kau lepaskan..."  

BAB 8

BIDAI yang menutup tingkap dapur diselak sikit.  Hujan lagi.  Masih lebat.  Sejak petang tadi lagi.  Sedih juga bila terjadi macam ni.  Memang hujan bawa rahmat dan rezeki.  Memikirkan susu getah yang tentunya tak sempat nak beku rasa penat lelah tak berbaloi.  Tapi, dia tetap senyum.  Kata Nek Leha, “Tak apalah hujan.  Bukan tiap-tiap hari.  Sebulan lepas tak hujan.  Tuhan bagi rezeki melimpah.  Susu getah banyak.  Sesekali hujan, hasil menoreh tak menjadi, DIA nak suruh kita rehatlah tu...” 

Wednesday, April 15, 2015

Seseorang Untuk Aku 7

"Pertemuan itu... boleh jadi tak seperti yang dimahukan..."

BAB 7

KETERUJAAN tak mampu disembunyikan.  Lepas balik daripada kebun getah, Lai menemani Nek Leha pulang.  Senyuman pada bibirnya tak lekang. 
“Hai... seronok nampak?”  Nek Leha menjeling. 

Seseorang Untuk Aku 6

"Dia amanah.  Dan, aku penjaganya..." 

BAB 6

HANYA tubuh yang tak ada.  Pakaian masih ada dalam biliknya.  Dah dikemas tapi beratnya hati nak melangkah.  Hari ni kerja seperti biasa dan subuh hari dah keluar.  Lai duduk di bangsal memandang pada Nek Leha yang sedang membersihkan tangan selesai kerja menoreh.

Tuesday, April 14, 2015

Seseorang Untuk Aku 5

"Dia amanah.  Dan, aku penjaganya..."

BAB 5

LETIHNYA.  Macam aku pulak kahwin.  Qadr mengurut pangkal leher.  Lenguhnya.  Lepas Ziyad balik, dia pulak macam tuan rumah.  Melayan tetamu.  Zarul punya pasal.  Tapi, puas hati.  Kawan baik punya pasal.  Dua dah selamat.  Ziyad dan Zarul.  Dua-dua dah jumpa matlamat hidup.  Tinggal aku sekor.  Qadr bangkit menarik tuala di atas katil dan berlalu ke jendela yang terkuak lebar.  Cantik jugak rumah ni.  Tak apalah terkedalam sikit pun.  Janji selesa dan udara pun segar. 

Seseorang Untuk Aku 4

"Dia amanah.  Dan, aku penjaganya..."

BAB 4

SETELAH apa yang jadi, Lai lena.  Semuanya dah selamat.  Dia hela nafas lega berkali-kali bila dengan dua kali lafaz, Zarul dan Liza sah menjadi suami isteri.  Makna kata, setelah ini dia bolehlah fikirkan masa depan sendiri yang masih tak tahu di mana titik mula dan hujungnya. 

Seseorang Untuk Aku 3

"Dia amanah.  Dan, aku penjaganya..."

BAB 3

MASA makin suntuk tapi masih banyak yang tak selesai.  Liza resah sendiri.  Makin dekat nak kahwin, makin jauh pulak rasanya dia dengan Zarul.  Tak tahulah apa salah dia?  Atau masalah tu datang daripada Zarul sendiri.  Liza merenung kakaknya yang sedang membersihkan rumah.  Ditolak kerusi rotan usang tapi masih utuh itu di tepi dinding.  Dihampar tikar buluh yang baru dibeli siang tadi.  Ditukar sarung kusyen.  Langsir juga digantung yang baru. 

Seseorang Untuk Aku 2

"Dia amanah.  Dan, aku penjaganya..."

BAB 2

WAJAH mama dan abah dipandang.  Seperti biasa, makan malam yang sepi tapi masakan mama tetap sedap.  Ataupun mama beli?  Kening Qadr berkerut.  “Lauk ni semua mama beli ke masak?”  Dia sengih sambil dekat sudu pada bibir.  Saja usik mama setelah seminggu tak bersua.

Seseorang Untuk Aku 1

"Dia amanah.  Dan, aku penjaganya..." 

BAB 1

DINIHARI yang dingin.  Lai mengayuh basikal sedikit laju.  Dia dah lambat ni.  Selebihnya dia terasa seriau.  Bukan takut dengan lembaga atau jelmaan tapi takut dengan lembaga manusia yang berupa syaitan tapi menjelma menjadi manusia. 

Seseorang Untuk Aku (Prolog i & ii)

Prolog i


LETIH! 
Memang dia letih.  Letih jiwa, letih lagi jasad.  Baru aje selesai kenduri adik tersayang.  Sedaya-upaya diuruskan agar berjalan lancar.  Segalanya.  Demi janji dan kasih sayang yang dikhianati. 

Thursday, April 09, 2015

Order Online Encik Sederhana!

Pembelian atas talian (online) edisi terhad ENCIK SEDERHANA. 

Salam alaik. Okey. Kita terus pada maksud, ya?
Pembelian koleksi edisi terhad Yang Dia Mahu di mana memuatkan

Tuesday, April 07, 2015

Encik Sederhana RELEASED!

Salam... ehem2...(berdebar tak sudah)

Saya ada beberapa kejutan utk kalian. Yeah... harap terkejutlah. Buat2 terkejut pun tak apa. Janji thoruja.

Kejutan pertama... ta daaa... :)

Monday, March 30, 2015

Cerita Tiada Tajuk


Cp. 1

KATA orang, hidup akan lengkap dengan sebuah perkahwinan.  Ada suami, ada anak.  Kalau yang perempuan pulak, dikira hebat jika ada cita-cita nak jadi surirumah sepenuh masa.  Duduk di rumah, bangkit Subuh, berjemaah, siapkan sarapan untuk suami dan anak-anak, hantar suami pergi kerja di muka pintu dan lambai anak-anak naik bas sekolah.  Pagi pergi pasar, tengah hari balik masak.  Petang pulak tunggu suami balik dari kerja dengan senyuman menawan menggoda.  Gitu? 

Saturday, March 21, 2015

Encik Sederhana 5

BAB 5

BETUL ke ni?  Yuyu garu kepala tak gatal.  Walaupun tak berapa jelas tapi dia memang dengar.  Berdengung dalam kepala dia sekarang tentang apa yang Fateh katakan dua tiga hari lepas.  Termenung sudahnya memikir antara khayalan dan kenyataan. 

Thursday, March 19, 2015

Encik Sederhana 4

BAB 4

HARI ni adalah hari pertunangan.  Sebenarnya datang nak sahkan syarat-syarat dan kehendak bakal pengantin berdua, tapi wakil perempuan minta disarungkan saja cincinnya.  Tak jadi masalah.  Hajjah Sabrah sudi menyarungkannya pada bakal menantu tunggal dia ni.  Menantu yang dah lama diimpi.  Dia kenal Yuyu dah lama.  Daripada budak-budak lagi.  Baik.  Taklah macam Fateh.  Nakalnya, nauzubillah.  Mujurlah tak kena buang sekolah. 

Tuesday, March 17, 2015

Encik Sederhana 3

BAB 3

KEPALA yang tak gatal digaru berkali-kali.  Fateh pening kejap dengan syarat Yuyu.  Diceritakan pada kawan baiknya – Syuk, memang dibantai gelak aje. 
“Tak berubah kot dia…”  Dalam makna perubahan yang Syuk maksudkan.  Dia pandang wajah kawan baik di depan mata.  “Boleh ke kau bertahan ni?”  Syuk gelak tak henti-henti.

Encik Sederhana 2

BAB 2

            WAJAH Yuyu mendung  habis selepas bersua empat mata dengan Fateh semalam.  Kesian jugak dekat anak dara seorang ni.  Dahlah dipaksa balik.  Walaupun cuti sekolah, dia tahu Yuyu sibuk dengan perancangan semester baru.  Lagipun, dengar kata ada program hujung tahun dengan pelajar.  Entah.    

Tuesday, February 17, 2015

Encik Sederhana 1

BAB 1

DUA pasang mata bertentangan.  Tapi, tak lama.  Masing-masing alih anak mata pada gelas yang ada di depan.  Rasa malu dan rasa tak puas hati berleluasa sebenarnya.  Yang perempuan rasa ditipu.  Yang lelaki memang dengan rasa yang terbuka.  Janji tak dihalang ajaran agama.  Itu dah lebih daripada cukup.